Novi Sad
08.11.2011.
09:42 > 10:30
Gradska uprava za saobraćaj priprema flajere na kojima će slikovito biti objašnjena pravila korišćenja kružnog toka.
  • Killy

    12.09.2015 18:22
    pravila kretanja
    Imate znakove usmeravanja u KT.
    Desnom trakom se može ići i pravo/drugi izlaz, ali se mora ispoštovati saobraćaj u unutrašnjoj/levoj traci. Ako si već ušao pola metra u KT i ideš pravo a sa leve strane ti nailazi vozilo koje je u unutrašnjoj traci, to je isto kao i da nisi ušao u KT i ustupaš PPP.

    Hajd' Novosađani koji voze desnom ceo krug...ima li logike da se u Jevrejskoj prestrojite skroz desno kod Futoške Pijace pa da skrenete skroz levo kod SBERBanke???

    Isto ti je i u KT.

    Osnovna pravila:

    Nema prestrojavanja u Kružnom toku.

    Nema Pravila Desne Ruke u KT.

    Desna traka za desni/prvi izlaz, eventualno pravo napred (ispoštovati one u unutrašnjoj traci).

    Leva traka za pravo, levo ili polukružno.

    Ispoštovati pešake na ulazu/izlazu.

    Ne zaustavljati se u KT ako je iza vas Hitna Pomoć, već nastaviti kuda ste i pošli a zaustaviti se/skloniti da prođe Hitna Pomoć TEK kad izađete iz KT.

    Evo ja sam se s mojim ocem raspravljao pre par dana, htedoh da ga zadavim.

    I onaj u desnoj traci može kako hoće, ima prednost...itd. Ma svađa opasna. Kao ja imam dozvolu kraće nego on pa nemam pojma.

    A to što sam se ja naučio po BG da vozim i nisam se (Bogu hvala na Slaviji polupao niti došao u frku) to nikom ništa. A oni svi matorci u NS znaju da voze.

    Ne možeš da veruješ. Na krv i nož, ma na krv i nož se posvađasmo.
  • Killy

    16.08.2015 18:57
    Pravilo LEVE STRANE
    Ulazak i izlazak, pravilo LEVE STRANE oca mu poljubim.

    Ako sam ja u unutrašnjoj traci ja gušim dva ulaza iza sebe, a onaj što je meni sa desne strane tek ušao i hoće da me preseče, NE SME jer gasi ceo smisao i kontekst kružnog toka.

    Svi iza mene koji su ušli u unutrašnju traku, žele da idu dalje od 1. ili 2. izlaza, znači produžavaju na 3. ili 4. izlaz (polu-kružno).

    Ne može bre onaj koji je tek ušao u KT da ima prednost u odnosu na sve nas koji smo već unutra i koji već treba da izađemo.

    Jer taj koji bi da me preseče, ne guši nikog. Samo svoju jednu traku.

    Mislite o tome. A 'beš mi sve taman ću da izađem na televizor da celom NS objašnjavam logiku i smisao KT.

    Ma kakav god da je zakon o raskrsnicama, ne može da važi pravilo DESNE STRANE.

    Ali se mora znati, da onaj koji je u spoljašnjoj/desnoj traci MORA DA izađe na prvom ili drugom izlazu.

    Onaj koji je u unutrašnjoj/levoj, on izlazi na 3. ili 4. izlazu (polu-kružno).

    Samim tim se ne ugrožava ama baš niko. Samo to poštujte i puštajte one iz unutrašnje da izađu PRVI iz KT jer važi "nepisano pravilo LEVE STRANE".

    Isto tako ako si u Bulevaru Evrope ili u Kornelija Stankovica a vidiš da na Bulevaru VOjvode Stepe prolazi voz...NE ULAZIŠ u kružni tok kao što ni u raskrnicu ne ulaziš dok god se na raščisti MAKAR i 10 puta sijao semafor zeleno.
  • Killy

    16.08.2015 18:15
    a tek obične raskrsnice...
    Najviše volim kad mi se u NS "pajser" od vozača parkira na samom ulazu u neku ulicu (desno) ili tik pred raskrsnicu.

    Ili tek kad stane i upali sva 4 tik uz punu traku...

    Novosađani????

    Evo sad pada kiša, a kao blato sa neba da pada....sa 50kmh, uspore na 30 a ja da povilenim.....ko veli "SAD ĆU da vas POBIJEM"...
  • Killy

    16.08.2015 18:10
    Novosađanin sam, a šiznem...
    Ja sam doduše polagao i učio vožnju u Beogradu...
    A s jedne strane se krstim i rukom i nogom kad prilazim KT u NS, pogotovo onom kod Primorske na Klisi.

    1) Koliko sam ja upućen, kad u KT uđeš u jednu traku iz nje i izlaziš;

    2) Može se.....a i ne mora (dati levi migavac pri ulasku);

    3) U KT važi pravilo LEVE STRANE a ne desne;

    4) Ako KT ima 4 ili više izlaza odnosno ulaza...na 1. ili 2. ulazu odnosno izlazu, koristi se spoljašnja traka, a ako se izlazi na 3. ili 4. izlazu, koristi se unutrašnja traka;

    5) Ako sam ja u unutrašnjoj traci kruđžnog toka.....koliko sam ja naučen, (a nijedan Beograđanin me nije opaučio do sad niti ja njega), JA imam prednost pri izlasku iz KT u odnosu na onog koji je u spoljašnjoj traci i hoće na sledeći izlasz da izađe, jer VAŽI PRAVILO LEVE STRANE, u SVAKOM KT.

    I da ne znaš pravila saobraćaja, to je savršeno logično.

    Ako grešim, voleo bih da me ispravite...da ne bih, oh nesretan ja, ubio nekog...ne daj Bože.
  • Branislav

    15.03.2015 22:29
    Stop u KT
    U Italiji postoje KT u kojim vozac koji je vec usao u KT ima znak STOP i mora da pusti vozilo koje se ukljucuje u KT! Cak se nas vozac sa sleperom na njoj sudario sa putnickim vozilom, nije video znak i platio veliku kaznu! Ne postoji pravilo da je vozilo u kruznom toku sa pravom prvenstva, mora da se postuje i vertikalna i horizontalna signalizacija. Ne moze se uci u kruzni tok tako sto se seku sve saobracajne trake i isto tako izaci! Zasto kada ima vise saobracajnih traka ne menjamo traku ako nije slobodna, isto je i sa KT. Vozac koji menja saobracajnu traku mora da propusti vozilo u toj traci. Ako se iskljucuje u ulicu sa dve saobracajne trake, ako vozi unutrasnjom trakom, iskljucuje se u levu traku! U ZBS Srbije KT se ne spominje zato sto za njega vaze pravila kao i za sve druge raskrsnice, pravo prvenstva odredjuje saobracajac, znak i pravilo desne strane!
  • 05.02.2014 20:02
    Pa ti ne vidis
    Kasnim ,a ti i dalje ne vidis,Dokazao sam a Alvirovic da pola nasih vozaca ne prepoznaje znakove ili ti sto bi ljudi rekli nemaju pojam a i ti LIMAN I,
  • Liman I

    10.11.2011 20:08
    @genijalno
    1- To što ti nisi naišao, ne znači da ne postoje, u Francuskoj ima mnogo slučajeva da vozila koja ulaze imaju prednost. 2- tvrdim i dalje da u zakonu ne piše da prvenstvo imaju vozila u KT, a vi svi koji se ne slažete skupite se i pronadjite gde to stoji.
  • Milan II & Liman I

    10.11.2011 08:24
    GENIJALNO
    Nisam još naišao na kružni tok a da vozila u k.toku nisu u prednosti. Zamisli da vozila koja ulaze u k.tok imaju, po pravilu desne strane, prednost. To bi značilo da svi u k.toku moraju da stanu da bi "desno" vozilo ušlo u k.tok. Na svu sreću osim Limanca I toga se još niko nije setio
  • Putar2

    09.11.2011 17:21
    Ma sve je to uredu ali od iskljucenja do iskljucenja nemate 20metara kako da se prestrojite a sleper ako udje nema teoretske sanse da isprati liniju kretanja i da ide 5 na sat a takodje i neki kamioni sa prikolicom jer je kruzni tok veoma mali bas kao i onaj na rumenackom put trebao je veci a pravilo koje vazi napolju prvo i drugo iskljucenje moze spoljnom trakom zadovoljava ovaj tip kruznog toka to je moje misljenje jer i sam dodjem u situaciju da ne moze da se isprati svoja traka jednostavno kamion i prikolica seku moze putnicki automobili i mogu da lepe flajere koliko hoce.I DA PODSETIM GRADJANE DA JE NA TOM MESTU POSTOJAO SEMAFOR KOJI JE PLACEN KAO I SAOBRACAJNICA PRE KOJA JE SRSENA NAKON GODINU DANA A PROBLEM JE STO NA KORNELIJA STANKOVICA OD RUMENACKOG PUTA KO KRUZNOG TOKA IMATE PRVI SEMAFOR RUMENACKI PUT DR ILIJE BIRCANINA PA POSLE 50 M ONAJ SLEDECI I TAKO DA NA NEKIH 500-700M IMATE TRI SEMAFORA I KAO SAD CE TAJ KRUZNI TOK DA TO RESI .Pitanje kome naplatiti silne radove i ko je odgovoran iz grada sto se nije prvi put uradilo kao kruzni tok potroseno je para da je moglo 10 ulica asfaltirati u bilo kom delu ns koji nemaju asfalt ili i vise od deset to ne znam pouzdano.Ako prave kruzni tok za saobracaj teskih vozila kao sto rade ta oba to je traznit on ne moze da bude sirok 9metara ili koliko su ove jadne 2 trake i da su iskljucenja na po 20m i manje kakvi 20 eto kad odete vidite da li mozete da se prestrojite kad ulazite iz kornelija stankovica u gornju traku pa opet nastavak ka naselju da se vratite u donju nema sanse ni teorije a ako vam dodje kamion bolje ga propustite jer nema sanse da on mooze da izadje gde hoce a da ne zauzme obe trake jednostavno neizvodljivo je>Treba pitati strucnjake iz grada inzinjere sto su pravili projekat u svetu u kruznom toku ima po sest traka pa ako se ne iskljucis na vreme napravis krug ovde kada bi sleper usao tako niko sem njega ne bi mogao biti u kruznom toku mislim paralelno sa njim da ide toliko o tom
  • Milan II

    09.11.2011 12:31
    Liman I
    ' 3. Vozila u k.toku su u prednosti u odnosu na ona koja ulaze u k.tok. ' - Nije tačno. Citiraj ZOBS ili bilo koji zakon, uredbu, šta god gde ovo piše. Tvoja tvrdja je tačna SAMO ako postoje trouglovi, kao što SKORO uvek postoje. Ali, ako trouglova nema, prvenstvo imaju vozila koja ulaze u kružni tok, prema ZOBS, član 47, stav 1.
  • @Hank

    09.11.2011 09:16
    A sta je sa ovim clanom ZOBSa?
    Da onda zaboravimo ovaj clan ZOBSa?
    6. Скретање
    Члан 46.
    Возач возила који скреће удесно дужан је да скретање изврши крећући се крајњом саобраћајном траком која се протеже уз десну ивицу коловоза, ако саобраћајним знаком није другачије одређено.
    Возач возила који скреће улево дужан је да скретање изврши крећући се крајњом левом саобраћајном траком која се протеже уз разделну линију, односно саобраћајном траком која се протеже уз леву ивицу пута са једносмерним саобраћајем, ако саобраћајним знаком није друкчије одређено.
    Возач возила који скреће удесно дужан је да пропусти возило које се креће са његове десне стране, саобраћајном траком за возила јавног превоза путника.
  • Bili

    09.11.2011 09:12
    Problem je sto su kruzni tokovi uopste izgradjeni. Pazite ljudi - na raskrsnici koja je vec gotova, semafori postavljeni, sve funkcionise, a ukrstanje je 2 puta, ne vise, ti stavljas kruzni tok! Kakvo bacanje para - umesto da se zakrpe sve rupe na putevima p Detelinari, Salajci, Podbari i dr., ti trosis sredstva za kruzni tok, jer se nekom gradskom funkcioneru dopala ideja... Potpuno neverovatno.

    Ako su hteli kruzne tokove, trebalo je stampati flajere pre nego sto su napravljeni.

    Zanima me da li postoji neka statistika o broju sudara u kruznim tokovima u NS. Kad god udjem u neki, osecam se kao na ruskom ruletu.
  • Radoznali NS

    09.11.2011 09:00
    Obelezene trake u KT
    Pogledajte kakva je signalizacija upisana u rakrsnicu! Kao da ima 2 trake i da se moze voziti u krug. Koga to ne bi zbinilo?
  • Sasha

    09.11.2011 08:59
    Ako vozim po propisima sigurna mi je saobraćajka, ulazak u unutrašnju traku da bi se isključio na drugom izlazu je 50% posla do sudara, bezbednije mi je ući na spoljašnju traku, tako bar eskiviram da me klepi neki manijak koji ne obraća pažnju, a inače slažem se da je premali prostor za dve trake, to i kombinacija sa idiotlukom nas dovodi gde jesmo.
  • tnt

    09.11.2011 08:45
    salamander
    Sve je tacno kako si rekao osim sto ti nije jasno sto ne shvataju. Valjda su kupili vozacku dozvolu na najlonu! Jako puno ima napismenih u saobracajnim pravilima i nemaju pojma ni u video igricama.
  • Hank

    09.11.2011 08:40
    @Radoznali
    Ako se iz leve trake uključuješ u KT ideš odmah u unutrašnju traku KTa.
    Nemaš šta da tražiš u desnoj traci ako se ne isključuješ odmah, tako da nikoga ne moraš da čekaš.
  • Radoznali

    09.11.2011 08:09
    Pitam se pitam
    Kako ja da predjem u srednju traku u KT na 5-6 metara puta? Ako se neko nalazi u levoj traci, ja treba da stanem u desnoj i da cekam da oni prodju (da ne bih prosao pravo kroz prvo skretanje desno i napravio prekrsaj: uzgred, u kom Zakonu ili pravilniku pisu pravila za KT)?
    To je lako na Slaviji gde je precnik KT 300m, ali kod nas sve minijatirno - 50m. Ravnica je ovo, nema mesta.
  • grbavi

    09.11.2011 07:44
    kada prolazim pravo kroz kruzni tok tj polovinu kruga ili vishe ulazim u unutrashnju traku kada se iskljuchujem dajem zmigavac i "neobazirem" se na one u spoljasnjoj traci kruznog toka jer od njih ochekujem da se odma iskljuche i da mi ne seku put . ovo se odnosi na kruzni tok kornelija stankovica vojvode stepe bul evrope, gde su dve ulazne i dve izlazne trake. naravno prvo propustim vozila koja su u ukruznom toku ne ometajuci im putanju. kruzni tok je tolerancija morash spustiti brzinu. zamislite da nema znakova u kruznom toku i da prednost ima onaj ko prvi udje u raskrsnicu, srecom kod nas to ne vazi ali i ma i takvih pravila negde drugde.
  • peca

    09.11.2011 07:00
    cemu tolika komplikacija
    Nije mi jasno zbog cega se toliko komplikuje oko saobracajnih propisa.Propisi oko regulisanja saobracaja u raskrsnicama se nisu menjali od drugog svetskog rata na ovamo i stvar je veoma jednostavna "vozac je obavezan saobracati u raskrsnici u skladu sa postavljenom vertikalnom i horizontalnom signalizacijom,ili po pravilu desne strane ako znakova nema.
    Veci je problem sto vertikalna i horizontalna signalizacija nisu ni postavljeni (znak za prestrojavanje,strelise za iskljucivanje)
    Vazno je da su stavili znak za nailazak na raskrsnicu sa kruznim tokom saobracaja,kao da sam debil pa ne vidim.
  • Mirko

    09.11.2011 07:00
    @LoLita
    Kriv je Igor Pavličić, on je trebao da ti kupi novog Punta pošto se Jugo više ne proizvodi. A ne neki stranjski auto i trebo je da te provoza kružnim tokom i objasni!
  • Milan II

    09.11.2011 06:59
    PRAVILA
    NEKOLIKO JEDNOSTAVNIH I JASNIH PRAVILA :
    1. Prilikom ulasku u k.tok ne daje se nikakav signal. Namera je jasna.
    2. Izlazak iz k.toka se najavljuje desnim žmigavcem.
    3. Vozila u k.toku su u prednosti u odnosu na ona koja ulaze u k.tok.
    4. Ako postoje dve ili više traka u k.toku vozila u desnoj traci su u prednosti.
    KO JE PISMEN-JASNO MU JE SVE. NEKAVI FLAJERI MOGU SAMO DA ZBUNE VOZAČE.
  • Sasa NS

    09.11.2011 06:54
    Pravila, pravila
    Na vozacima nije da razmisljaju i teoretisu.
    Pravimo nove KT i vozac mora da prati horizontalnu i vertikalnu signalizaciju, koja mora biti jasna i nedvosmislena.
  • peca

    09.11.2011 06:39
    nemoguce
    MISLIM da je nemoguce pravilno koristiti raskrsnice sa kruznim tokom saobracaja kakve su ove dve u novom sadu.To je narocito problem kada je frekvencija saobracaja veca.Kada u raskrsnicu udje kamion sa prikolicom neminovno je da zauzme obe trake i pregradi prvo iskljucenje.Gore nacrtan primer nije ni slican nasim kruznim tokovima,treba nacrtati kruzni tok sa cetiri kraka u srazmernoj velicini krakova,automobila i precnika kruznice.E tako ce biti jasno svima kako bi trebalo i kako mora
    Smanjili raskrsnice kao da su je pravili u KANJONU MORACE pa nije bilo mesta pa sada kazu da mi ne umemo da vozimo.
  • Salamander

    09.11.2011 06:02
    Prosto ko pasulj !!
    Izlaziš na glavni put, voziš se glavnim putem,puštaš vozila sleva jer su dominantna, prilagodiš brzinu, voziš, pošto je leva traka dominantnija ( u principu, glavni je onaj koji je bliže centru ), oni sdesna moraju da te puste, skrećeš i izlaziš sa glavnog puta.

    Sve je isto kao da je to prav put, samo što ide u krug.

    Ne razumem zašzo je to nekome problem da shvati.

    Nije mi samo to jasno!!

  • domaci

    09.11.2011 05:35
    sta je problem?
    Vozim, pardon, imam vozacku od Januara 1969 i nisam imao nikakvo kvrckanje, nisam vozio pijan, i sada mi uopste nije jasno zasto se ovolika halabuka dize oko .....zna se sta je pravilo, ali kod nas zive neka druga pravila! Ko ima jacu masinu taj ima prednost!! E bas da vas vidim kada vam dodju ovi iz Jevrope da vas ocenjuju da li mozete da budete kandidat!!! O kako mi je sve to leglo na dusu! Bas da vidim sta ce se desiti! Ja cu moj auto da vozim a vi ostali neka vam je .....
  • Djansr

    09.11.2011 00:54
    Uzas
    Svi kukate i filozofirate, evoluira grad i mi moramo sa njim. U doba interneta, taj koji ostavlja komentar nisam imao gde da naucim, treba da se sramoti. Vozi juga? Pa i bicikli da vozite ljudi sve se nauci, da ste otisli jednom u Beograd na Slaviju(a mrzi Vas da izadjete iz grada) videli bi ste sve!
    15 minuta bi Vam bilo dovoljno da shvatite, razumete, naucite a potom primenite.

    SRAMOTA!
  • srdjan

    08.11.2011 23:52
    Gospodo, flajer je ispravan.

    Isprekidana linija je prosto zato sto nije puna - i prestrojavanja su moguca. Ove putanje su preporucene putanje.

    Kruzni tok nije raskrsnica, to je ako vam je tako lakse, "beskonacna ulica". U kakvu "ulicu" se ulazi, oznaceno je plavim znakom.

    Vozila koja se ukljucuju moraju da sacekaju, sto je oznaceno trouglovima i ne postoji razlog zbog kojeg bi vozilo koje je vec u kruznom toku cekalo, bez obzira u kojoj traci se krece.

    Npr. kada se iz Vojvodjanske kod "Vremeplova" ulazite na Bulevar, sva vozila na Bulevaru imaju prednost u odnosu na vas, pre nego smete se ukljucite (kad bi radili test na polaganju). U praksi se ukljucuje dok brzom trakom idu kola, samo eventualno propustite recimo bus, da ne bi mnogo cekali. Ovde je to unutrasnji krug. Ali i dalje on ima prvenstvo.

    Ne postoji pravilo desne ruke, jer bi to obesmislilo kruzni tok. Jedno vozilo koje stoji u kruznom toku zaglavi kompletan saobracaj. Kako to izgleda imate svaki dan kod BG Arene u popodnevnom spicu.

    Naravno postoje i odstupanja. Na primer, mnogo kruznih tokova u Turskoj su kompleksna i imaju znakove. "Slavija" se prolazi tako sto gledas na sve druge oko tebe, i tako svi paze na sve, ti zapravo ne gledas napred vec vozis napamet :)
  • Jogi Letač

    08.11.2011 22:15
    Neverovatno je da ima već preko pedeset komentara o nečemu što mora biti kristalno jasno nekome ko ima vozačku dozvolu. U redu je da možda ima komentatora koji nemaju vozačku dozvolu, ali ako već neko napiše komentar, valjda smatra da zna ono o čemu piše, tj. ima vozačku dozvolu, a to je onda nažalost znak da je obuka u auto školama na jako niskom nivou.
  • LoLita

    08.11.2011 22:05
    Nisam kupila vozacku, vozim 10 godina i znam da vozim, bez obzira na muska shvatanja! Sli posto nam je drzava takva kakva je nisam imala prilike da vozim po inostranstu a u NS do sada nije bio kruzni tok! Dakle, sem teorije, nisam imala gde da naucim! A da vozim juga oz 92.e
    KO JE KRIV???
  • PedaLa

    08.11.2011 21:57
    GDE da naucim kruzni tok kad ga od sad nije bilo!!!
    Daleko bilo da su se setili da dok su gradili deliti pomenute letke i da smo spremni docekali otvaranje k... toka!
  • Svajcarac

    08.11.2011 21:09
    Kruzni tok
    Na slici nije pravilno ulazenje (prestrojavanje) u kruzni tok sa dve trake. U celoj evropi je desna traka (spoljna) za prvo i drugo skretanje (izlazak), a leva (unutrasnja)za trece i cetvrto (izlazak). Po kojoj logici rade nasi saobracajni strucnjaci? NEVEROVATNO !!!
  • domaci

    08.11.2011 21:03
    flajer?
    Jel moze neko da mi objasni zasto se u clanku upotrebljava strana rec flajer? Valjda mi imamo nasu rec, ili sve sto je strano je bolje?
  • 08.11.2011 20:59
    Moram da dam komentar na regulisanje saobraćaja u, za nas, novim saobraćajnim građevinama zvanim raskrsnica sa kružnim tokom saobraćaja, nikakve, kako neki novinari zovu, "kružnice". Pre svega, prethodno postavljena skica ne odgovara našim raskrsnicama pošto mi imamo dve ulivne i dve izlivne saobraćajne trake koje imaju istu važnost kada su u pitanju naši bulevari tj. nema bržih i sporijih i glavnih i manje glavnih. Moderne raskrsnice ovog tipa su vrlo jednostavne. Uključivanje se vrši nakon ustupanja prvenstva prolaza vozilima koja su u kržnom toku dok bi isključivanje takođe trebalo da ima vozilo koje napušta kružni tok. Da bi se ovo obavilo potrebno je smanjiti brzinu 20 do 30 km/č. Glavni krivac je projektant koji je precrtao raskrsnice i prilagodio našim uslovima izvršio regulisanje signalizacijom, a nije upoznao nadležne o pravilima korišćenja istih tako da vam se može desiti da policija sačini zapisnik o eventualnoj nezgodi i sudija sudi ali po pravilima koje nikada nije nigde pročitao.!?
  • Duchess of Shangay

    08.11.2011 20:25
    Posto mi Ex-YU vozacka nije vazila u nekom tom inozemstvu sa (dole pomenutom) suprotnom stranom voznje...morah polagati vozacki...Naime u zemljama u kojima ima kruznih tokova na SVAKOJ raskrsnici:

    Put prvenstva imaju ucesnici U KRUZNOM TOKU.

    Na ulazu u KT zmigavac desno i desna traka JEDINO. Leva traka za drugi, treci (pravo/desno) izlaz koja ja u unutrasnjoj strani toka sa davanjem zmigavca prilikom prolaska pored "izlaza pre zeljenog".

    (U Francuskoj postoje tokovi koji daju prvenstvo vozilima koji se ukljucuju ali na njima postoje JASNE BELE LINIJE KOJE ZNACE STOP)

    Malo na suprotnu stranu ali daje ideju:

    http://www.direct.gov.uk/en/TravelAndTransport/Highwaycode/DG_070338
  • Liman I

    08.11.2011 20:19
    @Mokgab
    U pravu si, samo što je na Naselju i desna traka obeležena sa ' pravo i desno ' , umesto samo sa ' desno ', i eto ti zabune.
  • Miki

    08.11.2011 20:19
    Čim sam video naslov teksta, odmah sam znao da je izvor Blic. Generalizovanje stvari u naslovu, koje već posatalo jako smešno. Novosađani prelaze na crveno, Novosađani jedu meso, Novosađani vole Dunav, Novosađani kisnu na kiši...
  • Liman I

    08.11.2011 20:14
    @ Asterix
    U pravu si za spolnjašnji krug, da tu ne bi ni trebalo da dodje do ukrštanja. Ali ti ja kažem za pravil odesne ruke koje si rekao da ne važi. Ako ne postoji trougao kad ulaziš u kružni tok, ti na ulazu imaš prevenstvo jer se nalaziš sa desne strane od vozila u kružnom toku, i to je ta logika. Evo ti primer: http://www.vozite.com/crtezi/image001_123.gif i rešenje na sajtu koji je dao Limar. Redosled prolaska je: 2, 1, 3. Znači za vozilo jedan VAŽI pravilo desne ruke, i zazo ga vozilo 1 mora propustiti. Eto ti logike...
  • Dr

    08.11.2011 19:37
    @Asterix i ekipa
    Bas bih voleo da se nadjete na kruznom toku koji na ulazu nije odredjen znakom prvenstva prolaza (naopaki trougao).Pravilo desne strane vazi i u KRUZNOM TOKU ako nije drugacije odredjeno(znakom npr.)
    U Holandiji ima jako ,ali jako puno kruznih tokova kod kojih imaju prednost vozila koja ulaze u tok.
    Inace francuzi su sampioni u voznji kroz kruzne tokove u Evropi.Ko se jednom provozao kroz Pariz znace o cemu pricam.
    pozz
  • boolewar

    08.11.2011 19:11
    Novosađani ne znaju ni pravilo desne strane.
    Juče njih troje rešavaju raskrsnicu kao kinesku ukrštenicu, ukopali se gledaju jedni u druge ko će prvi da krene, samo sam čekao da izađu i da izvade lične karte pa da prednost daju onome ko je stariji.
    Generalno je saobraćajna kultura 0.
  • mimi

    08.11.2011 19:11
    Ja kad sam vozila tj. kad sam cekala da udjem u kruzni tok bilo je vec jedno vozilo koje sam ja cekala da propustim pa onda tek da se prikljucim a bilo je obrnuto.Covek je stao da se ja ukljucim a on onda nastavio.Ja jos zbunjena gledam,znam da ima on prednost,ali vidim da mi je stao i ja se prikljucila.
  • Сремац

    08.11.2011 18:57
    БАХАТИ И ЈАКИ "ИМАЈУ ПРЕДНОСТ"
    ПРИВАТНИ КАМИОНИ ВОЗЕ ГДЕ И КАКО СТИГНУ.Кружни ток им омогућава да плаше возаче путничких аутомобила,још ако је газда "име"...Био сам сведок у суботу,
  • mokgab

    08.11.2011 18:53
    Da ponovim
    Ponavljanja nikad dosta...

    U pravu je "Kuk", prestrojavanje se vrši PRE ulaska u KT!! Drugim rečima. Onaj ko ulazi iz spoljašnje (desne, "spore") trake, treba OBAVEZNO da izađe na prvom izlazu! Onaj ko želi da izađe na 2., 3. ili 4. izlazu, u KT ulazi iz unutrašnje (leve, "brze") trake, i BEZ PRESTROJAVANJA (!!!) izlazi na onom izlazu gde želi (sem na prvom!!)

    Time NIKO ne preseca put NIKOME, pošto kako ulazi tako i izlazi iz KT imaju po dve trake, kao i sam kružni tok...

    A što se prvenstva tiče, pre svakog ulaska imate trougao (nailazak na put sa prvenstvom prolaza), što znači, da ako je neko u KT, i NIJE dao migavac (znači produžava), vi treba da ga sačekate! Ako pak ulazite iz desne trake, vi zapravo UVEK imate slobodnu traku, jer onaj koji izlazi iz KT, da bi izašao na tom izlazu, a nije vozilo koje je bilo ispred vas, to mora da uradi iz unutrašnje trake KT. Što znači da vam ne preseca put!

    Krajnje jednostavno!

    p.s.: Da, slika je katastrofalna, i treba pre ulaza u KT da se postave table, koje objasnjavaju iz koje trake se ulazi, kako bi izašli na određenom izlazu!
  • Jogi Letač

    08.11.2011 18:41
    Sačuvaj bože komentara. Nadam se samo da svi što ovde lupetaju da u kružnom toku ne važi pravilo desne ruke ne voze kad i ja, pa nećemo imati koliziju. Kada na ulasku u kružni tok nema znaka "nailazak na put sa prvenstvom prolaza" ili popularno obrnuti trougao, vozilo u kružnom toku nema prednost - TAČKA. Ljudi, ne trebaju ovde flajeri, nego ponovno polaganje! Većina vozača misli da ne treba da uključi žmigavac kada skreće ili se prestrojava. A razumevanje kružnog toka je mnogo lakše kada ga zamislite kao pravu ulicu sa nekoliko ulica sa desne strane. Kako bi tamo vozili, vozite i u kružnom toku, samo je volan u kružnom toku malo skrenut udesno :)
  • Asterix

    08.11.2011 18:11
    Avaj, logiko.
    Da razjasnimo, konacno.

    Vozilo se krece bul vojvode Stepe i zeli da nastavi u Kornelija Stankovica. Zauzima levu traku na bulevaru. Prilazi kruznom toku i ako moze da se bezbedno ukljuci, ukljucuje se u unutrasnju traku kruznog toka, kojom se krece i kojom se iskljucuje u levu traku Kornelija Stankovica. Ako bi se sva vozila, pravilno prestrojila pred kruznim tokom, ne dolazi do presecanja, jer se spoljna traka koristi iskljucivo sa skretanje u prvu desnu ulicu, u desnu traku, kako je i regulisano horizontalnom signalizacijom. Ne kruzi se spoljnom trakom, jer se tako onemogucava iskljucivanje vozila koja zele da se iz kruznog toka iskljuce u bul Evrope. Eto pravila. Mislite o tome.
  • Liman I

    08.11.2011 17:26
    @ Asterix
    Evo ja ću da te ubedim da u raskrsnici sa kružnim tokom važi pravilo desne ruke. To je jedino pravilo koje zakon spominje za sve moguće raskrsnice, osim ako na njima pravo prvenstva nije regulisana drugim načinom. Baš zato, na svakom ulazu u kružni tok stoje trouglovi. A ti mi citiraj deo ZOBSa koji tvrdi drugačije. ZOBS spominje kružni tok samo oko preticanja, i to je to.
  • Vlada NS

    08.11.2011 17:18
    @ Nebojša Novi Sad
    Osnovno pravilo NIJE da sva vozila u kruznom toku imaju prednost, pokazite molim Vas deo zakona koji to navodi. Ako bolje pogledate, pre vecine kruznih tokova postoje na svim ulazima trouglovi, tako da samo u tom slucaju vozila u kruznom toku imaju prveenstvo. U Novom Sadu su svi kruzni tokovi takvi. ALI, to nije opste pravilo kako Vi kažete, i ne daj Bože da sa tim stavom naidjete na drugačiji kružbni tok.
  • miki

    08.11.2011 17:13
    struka
    O stručnjacima koji nam kroje grad da ne govorimo a o njihovim delima još manje!
  • miki

    08.11.2011 17:11
    resenje
    Mi se i dalje bavimo posledicama umesto da lečimo uzroke! Saobraćaja nema u školskom sistemu a i što ga ima u stručnoj školi prepušten je neznalicama koji ne znaju ni da startuju automobil. Auto škole ni predavanja ne drže,a kandidate privlače nižom cenom i manjim brojem časova a onda ih obaraju na polaganju! Javna tajna!
  • nn

    08.11.2011 16:40
    Kome flajeri?
    Svojim ocima vidjela kako policijska kola iz kornelija stankovica ulaze u kruzni tok skrenuvsi u LIJEVO da bi izasli na bulevar evrope. Gospodi tako blize nego da obilaze cijeli krug posto je kruzni u momentu bio prazan!

    Kome dijelimo onda flajere? Ko ce da nas uci?
  • Asterix

    08.11.2011 15:57
    @ Kuk
    Bravo, kratko, tacno i jasno. Tako se prolazi kroz kruzni tok sa vise traka. Slika ne odgovara kruznom toku u Novom Sadu. A ovima sto im je to struka i sto im je mnogo 2 (slovima: DVE), trake na kruznom toku predlazem da pogledaju u horizontalnu signalizaciju (one strele koje su nacrtane na kolovozu, kao i linije u samom toku), kako usmeravaju vozila... Cuj, da se dvaputa prestrojavas u kruznom toku!? Dobro da jos niko poginuo nije.
  • 08.11.2011 15:55
    ns
    @Anonimus ispravno komentarise, uvek prvenstvo imaju vozila u samom kruznom toku,
    cesto vozim ili sam suvozac u zemlji EU gde ima vise kruznih tokova nego li semafora
    Kruzni tokovi su bezbedniji i jeftiniji, samo treba postovati pravilo, kao kod svih ostalih saobracajnih znakova,
    Znaci prvo instruktori voznje na obuku da vide kako uzivo funkcionise kruzni tok, pa tek onda da obucavaju polaznike za buduce vozace
  • The Lalosh

    08.11.2011 15:32
    @ Anonimus
    Ako ti je to struka onda me bože sačuvaj takvih stručnjaka.
    Poenta dve trake je da se ubrza saobraćaj a ne da kao do sada svi čekamo dileje koje se vozaju spoljnom trakom koja služi ISKLJUČIVO za uključivanje u i isključivanje sa kružnog toka! Neko ne zna, nekog mrzi da se prestrojava.. Ali pri normalnim brzinama a ne da se jurca sa 70-100 uopšte nije problem.
  • GAGA

    08.11.2011 15:27
    MENJANJE TRAKA
    NARAVNO DA SE MENJAJU TRAKE U KRUŽNOM TOKU BAŠ KAKO JE NA FLAJERU NACRTANO I KORISTE ŽMIGAVCI,
    PREDNOST IMA VOZILO U KRUŽNOM TOKU, TAKO JE JEDNOSTAVNO I LAKO. MNOGO BRŽI PROLAZAK NEGO ČEKANJE NA RASRKSNICI BEZ SEMAFORA I BEZ KRUŽNOG TOKA.
    KOLIKO JE DO SADA BILO SUDARA U KRUŽNOM TOKU?
  • Lala

    08.11.2011 14:55
    Eto ja ne razumem a vidim ni se ni u jednom od trideset komentara nije odgovorilo na sledece pitanje:
    Da li je dozvoljeno voziti spoljnom trakom svo vreme?
    Ko je kriv ako ja iz spoljne produzavam pravo (nisam dao zmigavac za desno, nastavljam pravo), a neko me iz unutrasne sece i iskljucuje se pre mene iz unutrasnje. Imam neka ostecenja na braniku pa planiram da se zabijem u nekoga sledeci put kad me bude sekao na gore pomenuti nacin ali pre toga hocu da znam da li sam u pravu, tj da li smem spoljnom da nastavim pravo?
  • 08.11.2011 14:50
    Asterixa za ministra saobraćaja! Čovek je objasnio.
    Pravila nisu komplikovana ako se znaju koristiti. Ne krivim ni vozače jer mnogo nisu imali priliku da voze u kružnom toku. Nisam ja baš snalažljiv, ali se trudim. Po meni kružni tok je odlična stvar. Nema zaustavljanja, naročito noću kada se pali crveno, a nema potrebe, drugo ne može se tako ludovati i proletiti 160 km/h kroz raskrsnicu.
    Oni što kažu da kružni tok treba da bude sa jednom trakom nemaju pojma. Malo razmislite, kako kaže teorija, saobraćajni tok se može posmatrati kao tok npr. vode. E ajde vi uzimite dve cevi prečnika 20 mm i spojite ih u jednu cev prečnika 10 mm, da li će moći voda da prođe pri tom da ostane ista brzina u cevi?
    To naravno ne može, ako bi u kružnom bila jedna traka nastala bi takva gužva pre samog ulaza da bi bilo gore nego da je obična raskrsnica.

    I što Asterix kaže, ljudi ovde mnogo sporo startuju sa semafora, kao da su prvi put seli za volan pa opipavaju kvačilo i gas kako to funkcioniše, baš složena operacija.
  • 08.11.2011 14:39
    Saobracajno smo nepismena nacija a i ne samo u saobracaju nazalost. Policajac regulise saobracaj na velikoj raskrsnici i semafor radi. pesaci kao marva krecu na zeleno iako je policajac tu na sred raskrsnice i regulise. Covek se ubi od zvizdanja i mlataranja rukama , pesaci dovikuju pa zeleno je jel ti nevidis. Gledao iz auto sa nevericom na pomenutoj raskrsnici. Nadam se da ce ovim kruznim resenjem biti manje ozbiljnih saobracajki sa ljudskim zrtvama jer ce ipak morati da se uspori i pocese po glavi u stilu a sta sad? Onaj ko zna da cita saobracajne znake , a nadam se da u NS ima i takvih nece imati problema.
  • Bata

    08.11.2011 14:18
    @Asterix - u pravu si, ali delomicno
    "Mogu da tvrdim da će neko od komentatora ponovo pokušati da nas ubedi u pravila desne ruke za kružni tok itd...."
    Evo ja cu prvi :)
    Polagao sam vozacki pre 30 godina, ali jos uvek pamtim dobro.
    Pravilo desne ruke vazi na svakoj raskrsnici pravca, pa tako i na kruznom toku (koji je samo poseban oblik raskrsnice), ALI >>> osim ako to saobracajnim znakom nije drugacije odredjeno.
    Medjutim, posto je na 99% kruznih tokova kod nas pored znaka za kruzni tok, postavljen i znak ukrstanja sa putem vece vaznosti (trougao nopako), to znaci da vozilo koje ulazi u kruzni tok mora propustiti vozilo koje se vec nalazi u njemu (nezavisno sto dolazi s leve strane). To prakticno znaci da pravilo desne ruke ne vazi, ali samo zbog saobracajnog znaka.
    Ne treba ljude uciti da pravilo desne ruke ne vazi apriori, jer ako se pojavi kruzni tok bez saobracajnog znaka bice problema. Takvih tokova ima dosta napolju, pa se vozaci koji izadju iz zemlje mogu gadno zeznuti.
    Sto se tice izlaska iz kruznog toka, ukratko: Sto blize izlazis mestu ulaska hvatas sto 'desniju' traku. Prilikom izlaska ne smes 'seci' pravac vozilu koje ti dolazi s desne strane. U slucaju da ti vozilo s desne strane zasmeta pri izlasku, trebas obici novi krug i pokusati zauzeti povoljniji polozaj (sto vise desno).
    Treba samo gledati saobracajne znakove i nece biti problema.
    P.S.
    Istina je da kruzni tok nije najsrecnije resenje za zemlje sa niskom vozackom kulturom, jer podrazumeva odredjenu koordinaciju medju ucesnicima.
    Na zapadu su gradovi krcati kruznim tokovima, posto su mnogo prakticniji, jeftiniji i brzi od semafora i oni tamo funkcionisu odlicno.
    Naucicemo i mi vremenom kako se to radi. Vidim da mnogi ljudi nerado prihvataju novine, kao sto je uostalom i u svim drugim oblastima zivota, ali mora se pratiti korak.
  • Kuk

    08.11.2011 13:58
    Pogrešna slika...
    Jedno od ključnih pravila u kružnim raskrsnicama sa VIŠE saobraćajnih traka je da se saobraćajna traka kojom će se kretati koz raskrsnicu bira PRE ulaska u nju, u skladu sa pravcem kretanja i namerama i NIKADA SE NE MENJA SAOBRAĆAJNA TRAKA U SAMOJ RASKRSNICI jer se time nepotrebno seče put ostalim vozilima u krugu i ozbiljno ugrožava bezbednost raskrsnice. Zato je ovaj primer sa slike veoma, katastrofalno, pogrešan! Takođe, treba hitno uvesti, za ove raskrsnice odgovarajuće (NOVE), saobraćajne znake koji PRE kružnog toka upućuju vozače na odabir traka i način i pravac iskljućivanja iz raskrsnice.
  • Andrla

    08.11.2011 13:33
    Suviše je mali kružni tok da bi se pravilno koristile obe trake, ipak to nije kružni tok kao na Slaviji u Beogradu pa da imaš prostora za manevar... Ovako ja (obično) držim spoljašnju traku i dam žmigavac kad hoću da se isključim, al vidim da je problem uvek onima iz unutrašnje trake da se prestroje.
    Za osudu su oni što ne daju žmigivac uopšte i što misle da se podrazumeva da će on skrenuti recimo iz pravca Kornelija Stankovića na Bistricu (Bul.Vojvode Stepe), a takve situacije sam imao x puta.
  • 08.11.2011 13:29
    Meni je ovo struka i mogu da kažem da je ovo sa dve trake i ulaskom prvo u desnu da bi se vozilo levom, pa opet vraćalo u desnu da bi se izašlo iz kružnog toka poptuna glupost. To su dva nepotrebna prestrojavanja. Mnogo bi efikasnije i bezbednije bilo da postoji samo jedna traka, klasično pravilo prvenstva prolaza za one u toku i kraj priče. Propustite one koji vam dolaze sa leve strane, skrenete desno, vozite se do izlaza koji želite i opet skrenete desno.
  • Plavić

    08.11.2011 13:19
    Gle!
    Ko čeka - dočeka! Eto, pokazalo se da (ipak) imamo Gradsku upravu za saobraćaj! I gle! Do sada je trebala da objavi biblioteku flajera, seriju duplerica u važnijim pa i mesnim žurnalima i listovima, zakupi za večita vremena gomilu reklamnih panoa, grdne minute po TV kanalima - da bi se bar pokušalo da se gradski vozači a posebno oni "ostali učesnici u saobraćaju", obaveste o novotarijama (!?!) kakve su, eto, kružne raskrsnice. Očekujem da će biti brižni i kada su u pitanju i ostale, malo manje nove novotarije kao što su: značenje i upotreba jednosmernih ulica - sa naglaskom na prestrojavanje u njima, raspored pešačkih prelaza i njihovo obeležavanje i upotreba, horizontalna signalizacija - uzdužna pa i poprečna i šta sve to znači (vertikalna ionako služi za sportske, ljubavne i političke poruke), upotreba "tratoara" ili kretanje pešaka kolovozom pa i ulicom, parkiranje i zaustavljanje u krajnjim desnim saobraćajnim trakama, učešće biciklista i srodnih u saobraćaju sa posebnim osvrtom na noćne uslove, čemu služe uži "tratoari" koji su (navodno) namenjeni biciklima, označavanje i obeležavanje raznih prepreka i radova na putu - danju pa i noću, pravovremeno obaveštavanje javnosti o zatvaranjima ulica povodom trka-parada-proslava, korišćenje i značenje pokazivača pravca na vozilima u javnom saobraćaju, značenje i upotreba crvenog osmougaonog i crveno-belo/žutog naopako trouglastog saobraćalnog znaka, pa i ja da ponovim - kako krenuti na "zeleno" sa semafora i ... ili da čekamo sudbinu i neku novu predizbornu kampanju ili da nam dođu savetnici iz Njižnjeg Novgoroda?
  • hm

    08.11.2011 13:11
    Da je kružni tok kao na sličici, ta pravila bi imala smisla.

    Ovako, u regularnoj situaciji vozači koji idu sa Naselja niz Bulevar Vojvode Stepe na dve trake praktično ne da nemaju potrebu da se za 20 metara prestrojavaju 2 puta, nego mogu i da naprave problem zbog onih koji se uključuju sa Bulevara Evrope iz pravca Hadži Ruvimove - oni se po pravilu u kružni tok uključuju ili da nastave Bulevarom Evrope ili da idu na Naselje, jer imaju poseban izlaz za desno, pa praktično niko ne ulazi iz tog pravca da bi išao na Bulevar Vojvode Stepe u pravcu Rumenačke... Kada idem sa Naselja prosto ne želim da razmišljam da li je neka tatina dileja u desnoj traci, sa svojim Mercedesom ušao i dao pun gas da bi me udario dok se prestrojavam svečano sa jugićem po drugi put, a ne vidim ga u mrtvom uglu... Dok je na znaku da je sporedan put neka sačeka, neće ga 3 sekunde dok ja prođem ubiti :) Mene više brine situacija sa pešacima i biciklistima na isključenjima...
  • Asterix

    08.11.2011 13:09
    Biseri...
    Kaže Mixon problem je što su napravili dve trake! Pa kako da sabiju dva bulevara u jednu traku. Zbog tebe, koji koristiš spoljnu traku, ne može da se uključi u kružni tok. Nije problem u broju traka; kakva logika, manje traka, manje šanse za grešku, neverovatno.
  • pipi

    08.11.2011 13:01
    Ti kružni tokovi su premali za dve trake. U tome je problem. Zato se i koristi spoljašnja traka jer nema prostora/vremena da se prestroji iz unutrašnje trake u spoljašnju.
  • PIKAC

    08.11.2011 12:58
    To je prosto ko pasulj,kao u gradskoj skupštini.Prvo je gradom vladao SPS(to vam je na slici crveni auto),onda je došao SRS(to vam je na slici plavi auto)pa zatim DS (to vam je na slici zuti auto)i onda opet Jovo nanovo.....
  • ZG.

    08.11.2011 12:53
    Neprimjerena obuka
    Sve ovo ukazuje da takvi ''vozaci'' nisu nikad prosli kvalitetnu obuku ili su kupili vozacku dozvolu.Zalosno i jadno!!!
  • mixon

    08.11.2011 12:36
    Problem je u tome što su napravili dve trake. Sa jednom trakom ne bi bilo toliko prostora za grešku. Ovako neki uleću sa velikom brzinom u kružni tok i naravno ne koriste žmigavac, i zbog toga je prestrojavanje sa unutrašnje strane u spoljašnju vrlo nezgodno. Još su stavili i pešački prelaz na izlaz iz kružnog toka, što zahteva dodatnu pažnju. Ja isključivo koristim spoljašnju traku, sačekaću da ljudi nauče kako se vozi. Rešenje bi bilo da se stave kamere i strogo ograniči brzina. A ovi što idu rikverc?! Za to treba odmah dozvola da se oduzima i da se ide na obavezan psihijatrijski pregled
  • Vladimir

    08.11.2011 12:27
    Engleska
    Zamisli tek kada bi uleteli na pikadili gde se vozi kruzni u desno
  • nada

    08.11.2011 12:14
    Dokle će se naše pare trošiti na budalaštine. Ko nije naučio (a morao je) neka ponovo o svom trošku ode na obuku u neku od auto škola.
  • mycky

    08.11.2011 12:08
    Treba da stoji maksimum 5 minuta ili 3 puna kruga, zna se ko su ti pojedinci, zeme ba !
  • Limar

    08.11.2011 12:08
    Evo ga, nije to toliko tesko.
    A mogli ste i vi 021 da okacite neki PDF, pa da stavite link, kako bi ljudi resili ovaj problem.Lepo je da znamo o tome, ali bolje da se ovakve vesti ne desavaju.

    http://www.vozite.com/postupak_savladjivanja_regulisane_raskrsnice_sa_kruznim_tokom.html
  • 08.11.2011 11:56
    @Marko,

    Nije to stvar upoznavanja necega, vec pravila koja MORAS ZNATI (testovi) i pridrzavati ih se u saobracaju. Takode, vidim da ~80% vozaca ne daje zmigavac prilikom prestrojavanja i prilikom iskljucenja iz kruznog toka, a to bi pomoglo mnogima da razumeju sta se desava, da ne spominjemo osnovna pravila saobracaja. Ne zavaravajmo se da na ulicama NS-a nema stoke koja namerno ne postuje nikakva pravila, tako ugrozavajuci tudi pa i svoj zivot. Takode, pesaci, kad su na prelazu, imaju prednost, dati zmigavac za iskljucenje iz KT bi pomoglo i nama da se brze bolje sklonimo sa puta vasih podivljalih masina,kad vi vec niste u stanju da usporite ili stanete na ,za to,vec odreden prostor.

    Gde svi zurite kad nemate posao ni obaveze?
    Kakva je trka u pitanju?
    Ko je pobedio?
  • Endre

    08.11.2011 11:40
    Desna strana
    Ne znaju ni pravilo desne ruke (strane).
    Mogli biste da delite flajere i za to.
  • Nebojša Novi Sad

    08.11.2011 11:39
    Nije rečeno osnovno
    Osnovno pravilo jeste a koji neverovatan broj ne zna, ONAJ KO JE U KRUŽNOM TOKU IMA PREDNOST. Kada se izlazi iz kružnog toka uključuje se pokazivač pravca levo ili desno. Smejem se ne mali broj put kada dolazim do kružnog tokaa ono u kružnom toku ćovek stao i propušta me jer dolazim sa BULEVARA. Novosađani bi polaganje za vozački ispit morali da obavljaju na kružnom toku. I zaista bi trebalo da im se snimi emisija, zaustavi saobraćaj na sat vremena i pokaže kako se ulazi u tok i kako se propušta. Kružni tokovi su zakon, brži saobraćaj, a Italija ih je puna i prepuna pogotovo u srednjem i južnom delu.
    A gledam biser mudrosti na ukrštanju Cara Lazara, Cara Dušana, Bulevar Evrope, Somborski bulevar, Ive Andrića, Heroja Pinkija i Ćirila i Metodija. Umesto ogromnog kružnog toka, Heroja Pinkija i Ćirila i Metodija i Ive Andrića opet će biti semaforom regulisane. Niko pošteno završio saobraćajni fakultet niti video bela sveta, čim je tako.
  • MatSans

    08.11.2011 11:27
    zaboravljena je dodatna poteskoca koju stvaraju obelezeni pesacki prelazi, neposredno kod svakog kraka isljucenja, tako da se stvaraju dodatni zastoji oznakama na putu kojima tamo mesto nije....
  • MaloMorgen

    08.11.2011 11:17
    A "zmigavci"?
    Na flajeru je potrebno dodati informaciju o indikaciji prilikom prolaska kroz kruzni tok. To je jena malo podnauka sa kojom je retko ko upoznat a uopste nije komplikovano.
  • Gradjanin

    08.11.2011 11:01
    Brze !!!!!!!
    Edukacija na flajerima je prava stvar ali takav tip flajera kao sto je recimo AUTOKARTA da se moze po potrebi gledati i podsetiti.Posebno za racionalnije kretanje i skretanje te ce mo svi stici brze bez brze voznje.Predlazem slogan novog stampanog flajera:
    VOZIS RACIONALNO STIZES BRZE
  • pipezos

    08.11.2011 10:50
    A za pojedince na ulasku u kružni tok treba da stoji ispod znaka natpis:
    MAKSIMALNO POLA SATA
  • Bane

    08.11.2011 10:42
    @ Asterix
    Poptpuno se slazem sa tobom.
    Samo da dodam da ljudi ne gledaju semafor, poseno na futoskoj pijaci gde se upali uslovno zeleno za LEVO skretanje. Uvek se neki talenat zapuca i 10 automobila mu trube i tako svaki dan.
  • Nsadista

    08.11.2011 10:38
    Desna traka u kružnom toku
    Da li je kažnjivo ako se vozim desnom saobraćajnom trakom ceo krug?
  • Marko

    08.11.2011 10:37
    kruzni tok u Nemackoj
    Nije sramota ne znati, samo treba pitati.
    Sve je stvar dal si upoznat s necim ili ne.

    Ako bi moderator bio ljubazan da prosledi link sa Jutjuba, u kome se prikazuje jedna raskrsnica sa kruznim tokom u Nemackoj.
    Onako, cisto da ne bude da zaostajemo za Evropskom unijom ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=-fgoRNdmhtg
  • nema deda mraza

    08.11.2011 10:33
    dzabe
    dzabe pacene pare
    postavite saobracajnu policiju pa ce nauciti.

    ne znaju ni ostala pravila

  • baneCZ

    08.11.2011 10:24
    a lepo sam govorio da ce biti belaja ako naprave kruzni tok u gradu, koji ga nikad nije ni imao...
  • T-Rex

    08.11.2011 10:21
    Znakovi na putu
    Mislim da bi bilo bolje ovako odstampati velike table i staviti ih na kruzne tokove i prilaze istima. Ove flajere nece svi procitati, a nisu ni svi koji koriste kruzne tokove iz Novog Sada.
  • exit

    08.11.2011 10:15
    novosadski je znati pravila kretanja u kružnom toku...
  • Asterix

    08.11.2011 10:02
    Konačno!
    Osuđen sam da koristim taj kružni tok svakodnevno, i količina ludosti koju sam video ne bi stala u ovaj komentar. A pravila nisu ni komplikovana, ni teška, dve trake za tri opcije, skretanje desno, prolazak pravo ili skretanje levo. Sve je to zato, zato što su novosađani, ruku na srce, loši i neobazrivi vozači. Predlažem da se na flajeru građanima takođe objasni, kako se kreće kada se upali zeleno, da se ne vozi u prvoj brzini 500 metara od raskrsnice, da se ne ostavlja rastojanje od 25 metara između vozila na semaforu... Mogu da tvrdim da će neko od komentatora ponovo pokušati da nas ubedi u pravila desne ruke za kružni tok itd....
  • Duchess of Shangay

    08.11.2011 09:58
    Kakav rikverc?

    Jos bolje je da parkiras, onako lepo sa desne, na bankini...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna